BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 16, 2011

che'gu..hihi

guru bagai lilin...

Candle

dari dulu aku minat kerjaya sbg seorang guru.membakar diri utk menerangi hidup anak didik.dalam maksudnya bila kita mengumpamakan guru sbg lilin. berat utk dibawa tanggungjawab tu. sejujurnya..ade lg ke guru yg sanggup 'membakar diri' utk menerangi org lain? tgk la kat akhbar2..yg komen..yg xpuas ati..ade je..tettt..xmo komen lebih2.

moh la aku cite sejarah che'gu bagi aku..


kisah 1*
berbalik kpd cite che'egu nie. nape aku minat? alkisahnya..zaman aku darjah 6 dulu.pas upsr xde wat pape la.ngemas bilik warisan. alkisahnya seorang che'egu ni ditugaskan mengawasi anak didiknya. dlm ngemas2 tu..dia umumkan. sape anak umno..keluar bilik nie. che'gu ade hal nk cakap ngan budak2 nie. aku yg jujur sbb papa n arwah atuk slalu gantung bendera dacing tu pon kluar la dari bilik tu. yg tinggal aku nampak ade la kwn2 aku yg memg konpem org ijau.tettttt! sampai hati dia..aku mula azam..1 hari nanti bila aku jd che'gu..aku xkan sekali buat gini.xkan sekali2!

kisah 2*
che'gu besar yg sgt berlagak dan mementingkan kabel. aku benci.huhu.ni jenis yg tau nk bg keje kat kerabat dia je. alkisah time aku lapor diri gstt dlu. 2 org la ngan sorg lg anak kawan CB ni. dia ckp kemain elok ngan mamat tu. ngan aku? siap leh kol org opis tanya sape aku. dia da ade da gstt yg dia mintak. hello??? kalo xde kosong..watpe panggil aku? rupe2nye dia yg silap. sengal! byk la kisah terjadi buat aku benci CB ni. betapa la aku tau seksanya keluar duit beratus nk wat kertas latihan utk budak2 khas tu.xmakan lunch xpe.jnji budak2 tu dpt buat latihan mcm budak lain. mamat lg sorg tu dpt full support okeh! ni la pentingnya kabel. sekian..dari aku yg BENCI KABEL!!

moral of the story..che'gu2 atau bakal2 che'gu.
anda terpilih dari berjuta2 insan seperti aku yg mendambakan kerjaya yg secara xlgsung memberi kebajikan akhirat utk aku. hargailah kerjaya anda.anda sbg medium perantara.jgn rosakkan pemikiran kanak-kanak tu. huhu..no politik2.lebih2 lagi membezakan anak didik kerana pemahaman politik. (aku touching...sy kecewa ngan ustazah).

sejarah yg baik byk sangat2..che'gu ajar aku dari xpandai omputeh jadik pandai..leh wat karangan panjang2..banyak idiom aku tau..buat poem pun aku tau..siap masuk magazine skola la..hehehe.che'gu gak yg mendisiplinkan aku.dari budak yg suka balik lari dari asrama..aku jadik sumone yg bertanggungjawab terhadap peraturan..hihi..SAYA SAYANGGGGG CIKGU saya...!!!

hanya ALLAH saja yg dapat balas jasa cikgu semua. doa sy semoga cikgu semua memperolehi segala kebaikan yg ada di dunia nie atas jasa cikgu. terima kasih!!!

0 comments: